Wednesday, September 30, 2009

OMG! .My Life As 80s-Born Child pt.1

malam tadi i had a late dinner with my hunny..
we had a late dinner sebab my hunny nak siapkan group project dier dlu..
after she finished kitorg kua g makan kat tom yam klasik..
she had a nasi goreng cili padi (her favourite and standard menu..huhu)
and i chose mee goreng basah..

after we finished eating, kitorg tengok tv kejap..
so kebetulan kedai tadi bukak tv2 and ader siar cite Knight Rider versi David Hasselholf..
one of favourite show dulu2..
xpenah miss tengok..
then i start ingat balik2 series2 zaman dulu yang jadi my favourite..
cbe la usha kot2 korang pon penah layan cite2 nh jugak..


1. Knight Rider



One of my favourite series dulu2. The show pasal sebuah kete itam yang sangat canggih, dilengkapi komputer dan boleh berfikir serta bercakap. Kete nh lengkap dengan sejata2 yang stylo2 dan ader tracking system yang sangat canggih masa tuh. Kete kalis peluru and boleh redah api nh mmg menjadi kete idaman aku kecik2. Oh ye, name kete tuh Kitt and dier ader evil brother, Karr yang merupakan invention pertama sebelum Kitt. Kitt di pandu oleh Micheal yang merupakan ex-soldier dan ditugaskan oleh bos yang salu duduk dalam kontena lori dengan crew2 yang laen.


2. Airwolf




OK, kalau tadi punye series pasal kereta yang canggih, series nh pulak pasal sebuah helicopter sebuah agensi yang sangat canggih. Helicopter yang dilengkapi badan kalis peluru dan juge stealth mode yang xder kt kebanyakan kenderaan tentera time tuh. Airwolf juge dilengkapi dengan pelbagai senjata api yang sangat canggih dan sofistikated. Pilot untuk Airwolf nh, Hawke ialah pelakon utama untuk series nh (paling kanan dalam gambar di atas). Sangat excited bile ade cite nh kat tv and aku sgt jarang miss cite nh petang2 kat tv2. haa.. amcam? penah tengok? xper2.. ade lagi..

3. MacGyver




Haa.. amcam? aku jamin most of you guys yang lahir before 90s sure penah tgk or at least tau about this series.. btul x? Cite pasal hero cite nh, encik MacGyver yang sangat hebat dalam aplikasi fizik and kimia beliau. Di temani pisau Swiss Army Knife beliau yang boley kua macam2, MacGyver ley cipta bom or perangkap gune ape sahaja barang yang dier ada. Series nh sgt influence aku kecik2 dlu untuk menjahanamkan barang2 kat umah sebab asal aku jumpe spanar or skru drebar, abih la mainan2 aku sumer kene bukak. Hasilnye, mainan yang rosak dan beberapa souvenir pantas oleh mama aku yang selalunye hinggap kat blakang badan or punggung aku.


4. Baywatch



Nh lagi satu cite yang memang aku xpenah miss tengok. Antara cite laen yang di bintangi oleh David Hasselholf sebagai ketua lifeguard, and other famous stars macam Pamela Anderson dengan body masa dier baru2 wat implan.. (amboi2.. sesedap molot aku je kan gossip.. hehe). Best cite nh sebab aku rase sampai skang, nh je la cite pasal beach lifeguard yang penah ader kt tv. Lagipun sape xsuke tgk artis2 yang hawt2 belaka berbikini ke sane ke mari.. (isk3.. hapa da.. kecik2 da pandai... haiiyyoo..). Ber season2 jugak la series nh aku tengok, sampai la cite nh x ditayangkan lagi kt tv.

5. The A Team




And last but not list, The A Team. Cite tentang 4 orang hero yang sentiasa ada assignment untuk diselesaikan. Antara yang menarik pasal cite ni ialah karakter Mr T (abg nigas paling kanan tuh) yang mempunyai jambang yang stylo ala-ala penyanyi black eyed peas tuh. Setiap karakter dalam cite nh ader skill masing2 and diorg akan go as undercover untuk solve assigment yg diorg dapat. Cite nh kire cam nenek moyang kepada series macam Leverage and Prison Break.


So, camner? penah tengok x cite2 kat atas nh? at least 1-2? xpenah? ar.. xper2.. maybe korang xbernasib baik or korang masih xstat lagi minat layang series2 time tuh. Lagipon cite2 nh banyak tayang time kite skolah rendah so maybe most of us prefer tgk Power Rangers, Usop Sontorian, Keluang Man, Gaban xpon Flashman, Jetman ngan Cybercop.

Rasenya stakat tuh dulu aku merapu arinh. Next time maybe aku akan tulis lagi about 80s Born child and what we experienced that budak2 muda xmerasa.
Adios~!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails