Tuesday, May 25, 2010

tamat sudah perjalanan seorang graduan

"The time now is 12.00pm, student, please stop writing. The invigilator will collect your answer script right now.. bla.. bla.."

bulan sepuluh nanti aku nak ambik gamba macam ni jugak.. ngan sume dak2 yang graduate..

wow, tak sangka..
rupa-rupanya aku da habis belajar (secara tak rasmi)..
semalam aku berjaya tamatkan kertas peperiksaan aku yang terakhir. Alhamdulillah..

kejap nye rasa kat UTP ni.. bila da hujung-hujung ni rasa tak puas pulak..
bukan apa, tak puas enjoy, tak puas nak abiskan duit scholar, and most importantly,
tak sanggup lagi nak masuk alam pekerjaan..

hadeyh, lepas ni dah tak boleh nak ponteng2 keje macam ponteng kelas dah..
kena bangun pagi2, matahari tak naik lagi aku da kuar rumah, lepas kul 5 baru kuar opis, kena berhimpit dalam KTM lagi, duduk dalam jam kat Federal Highway, kat Klang, pastuh sampai rumah da penat, tak makan tak apa lagi, terus collapse.. pastuh esok pagi start balik..



aarggghhh... stress! stress! rasa macam intern balik! shoot!
and aku tak tahu pun nak keje apa..
nama je degree ICT.. tapi aku tak wat keje IT...
aku da tak larat nak ngadap ngan programming, coding, web administrating, debugging, helpdesk analyst...
hish, nak nyesal pon tak guna..
da grad da pun..

takpe la kan.. rezeki ada mana-mana..
yang penting kita usaha, and bila dah dapat peluang, grab it!
lagipun tak sanggup hidup tak berduit.. =P

kepada semua kenalanku, dak2 batch Jan06 yang sama-sama harung MAS sampai la korang da besar panjang.. Thanks for all the memories..
kepada member-member aku yang lain, yang aku kenal secara rasmi or accidentally, you guys have coloures my UTP life.. thanks for everything..
I'm gonna miss you all.. techies, UPAG, Read-One, Knights, dan sume kawan-kawan events aku yang lain..
Mintak halal makan minum sume, kalau aku ada berhutang lagi dengan korang, tolong ingatkan ek.. and harap dapat maafkan aku kalau aku ada terkasar bahasa, or menyinggung perasaan korang time kita bergurau ker, meeting ker, discuss itu ini.. semoga perkenalan ni tak berakhir kat sini..


p/s: aku akan still ada kat sini sampai 23rd June sebab aku job skill training.. yosh! mari menikmati saat-saat terakhir kat sini..

p/s II: thanks to you my special one, my other half, Suraya Ideris, for being with me through rough times, and I pray to Allah everyday, that we will be together, till the day you say "I Do", and till death do us apart.. Abang sayang kamu.. Sayang sangat-sangat!

2 comments:

fammy thaw said...

mama kate
"selamat pulang dan berkhidmat di rumah plak..."

hahahhaaa...

Khairil Hafizi said...

ceyh~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails